REGULAMIN

SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ W SKLEPIE STACJONARNYM –

ZA POŚREDNICTWEM PLATFORMY ELEKTRONICZNEJ

WWW.ALKOSHOP.PL

 

I.              Definicje

1.            Regulamin- niniejszy Regulamin określający podstawowe zasady i warunki korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach elektronicznej platformy do składania zamówień dostępnej w domenie alkoshop.pl oraz dokonywania zakupów.

2.            Sprzedawca- „ALKOSHOP BARTOSZ WICHŁACZ” ul. Raczyńskiego 1 (wejście od ul. Średzkiej), 63-020 Zaniemyśl.

3.            Platforma- elektroniczna platforma do składania zamówień w Sklepie prowadzona pod domeną: www.alkoshop.pl.

4.            Sklep- stacjonarny punkt sprzedaży znajdujący się w Zaniemyślu, przy ul. Raczyńskiego 1 (wejście od ul. Średzkiej).

5.            Towar- produkty prezentowane w elektronicznej platformie, które można nabyć w Sklepie.

6.            Umowa sprzedaży- umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy „ALKOSHOP BARTOSZ WICHŁACZ” , w Zaniemyślu, a Klientem, realizowana w Sklepie znajdującym się w Zaniemyślu przy ulicy Raczyńskiego 1 (wejście od ul. Średzkiej).

7.            Zamówienie- oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do rezerwacji Towaru w ramach Platformy a w dalszej kolejności do zawarcia Umowy sprzedaży w Sklepie, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

8.            Klient- osoba fizyczna, która ukończyła 18. rok życia, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która składa Zamówienie za pośrednictwem Platformy.

9.            Kodeks Cywilny- ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r, (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).

10.        Rejestracja- proces zakładania Konta przez Klienta w ramach Platformy, wiążący się z podaniem danych osobowych.

11.        Konto- oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Klienta, który zarejestrował się w ramach Platformy.

12.        Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.).

13.        Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).

14.        Pełnomocnik – osoba lub podmiot, któremu Klient udzielił pełnomocnictwa do odbioru zarezerwowanego Towaru w jego imieniu ze Sklepu oraz do dokonania innych czynności związanych z realizacją zamówienia, zgodnie z zakresem udzielonego pełnomocnictwa i niniejszym Regulaminem.

15.        Dzień roboczy- jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

 

 

II.            Postanowienia Ogólne

Administratorem Platformy jest: Bartosz Wichłacz, prowadzący firmę pod nazwą: „ALKOSHOP BARTOSZ WICHŁACZ” REGON: 300542772; NIP: 7861626704 Adres poczty elektronicznej: bok@alkoshop.pl, numer telefonu: (+48) 666 666 336

1.            Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Platformy w tym zasady i warunki dokonywania zamówień.

2.            Właścicielem Sklepu Stacjonarnego jest Sprzedawca posiadający ważne zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży:

a)            zawierających do 4,5% alkoholu oraz na piwo ZEZWOLENIE NR: I/5/A/1/2023,

b)            zawierających pow. 4,5% do 18% alkoholu ZEZWOLENIE NR I/5/B/2/2023,

c)            zawierających pow. 18% alkoholu ZEZWOLENIE NR I/5/C/3/2023 , z dnia 30.01.2023 r., wydane przez Wójta Gminy Zaniemyśl na podstawie ustawy z 26 października 1982 o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 1286, 1893, 1916.).

3.            Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

4.            Do korzystania z Platformy, w tym przeglądania asortymentu oraz składania ofert zakupu na Towary, niezbędne są:

a)            urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu: Mozilla Firefox, Edge, Opera, Google Chrome,

b)            aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),

c)            włączona obsługa plików cookies,

5.            Miejscem zawarcia umowy sprzedaży Towaru w ramach Platformy oraz wydania Towaru jest punkt sprzedaży położony pod adresem: ul. Raczyńskiego 1 (wejście od ul. Średzkiej), 63-020 Zaniemyśl.

6.            Informacje o Towarach zawarte na Platformie Sklepu, w szczególności ich opisy oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

7.            Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Platformy oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk lub utrwalić innymi metodami.

 

 

III.          Zasady Korzystania z Platformy

1.            Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.

2.            Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa z Platformy mogą korzystać wyłącznie osoby, które ukończyły wiek 18 lat.

3.            Zakazuje się Klientowi korzystającemu z Platformy dostarczania treści o charakterze bezprawnym, a także dokonywania bez zgody Sprzedawcy jakiejkolwiek ingerencji w treści zawarte w Platformie, a także ich powielania w całości lub w fragmentach bez podania źródła informacji w formie aktywnego hiperlinka do strony źródłowej.

4.            Klient zobowiązany jest w szczególności do:

a)            niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,

b)            korzystania z Platformy w sposób nie zakłócający jej funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,

c)            niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Platformy niezamówionej informacji handlowej (spam),

d)            korzystania z Platformy w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla „ALKOSHOP BARTOSZ WICHŁACZ”,

e)            korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Platformy jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,

f)              korzystania z Platformy w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa i postanowieniami Regulaminu.

5.            Umieszczanie na Platformie ocen i komentarzy może być dostępne tylko dla zarejestrowanych Klientów posiadających Konto w ramach Platformy.

 

 

IV.          Rejestracja i Warunki Dokonywania Zamówień

1.            Osobami uprawnionymi do składania Zamówień na Towary są Klienci:

a)            posiadający zarejestrowane Konto na platformie składania zamówień online,

b)            nieposiadający zarejestrowanego Konta na platformie do składania zamówień online, tj. dokonujący Zamówienia z pominięciem procedury rejestracji i logowania.

2.            Klient dokonuje rejestracji Konta na platformie składania zamówień online, po wykonaniu następujących czynności:

a)            prawidłowym wypełnieniu Formularza Rejestracji, udostępnionego w ramach Platformy, oraz podanie wymaganych danych w tym: imienia, nazwiska, daty urodzenia, telefonu kontaktowego oraz adresu e-mail i adresu zamieszkania, a także zaakceptowanie Regulaminu.

b)            kliknięciu w pole „Załóż konto”,

c)            dokonaniu aktywacji konta, na adres mailowy wskazany podczas rejestracji, Klient otrzyma wiadomość zawierającą potwierdzenie dokonania rejestracji oraz inne wymagane przepisami prawa informacje.

3.            W wyniku prawidłowo dokonanej rejestracji Klient otrzymuje również dostęp do Konta. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie prowadzenia Konta jest zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z chwilą otrzymania przez Klienta dostępu do utworzonego dla niego Konta. W ramach Konta znajdują się dane Klienta oraz historia jego zakupów.

4.            Rejestracja Konta przez Klienta na Platformie - jest dobrowolna i nieodpłatna.

5.            Rejestracja Konta ma charakter jednorazowy. Dokonując kolejnych Zamówień Klient używa ustalonego wcześniej loginu i hasła. Klient ma możliwość późniejszej aktualizacji danych podanych przy rejestracji Konta. Login i hasło mają charakter poufny i nie powinny być przekazywane przez Klienta osobom trzecim. Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Sprzedawcę, jeśli dane dostępowe do Konta zostały przejęte przez osoby trzecie i wyjaśnić okoliczności ich przejęcia.

6.            W przypadku jakichkolwiek zmian danych umieszczonych w Koncie, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego ich zaktualizowania korzystając ze stosownego formularza dostępnego na stronach Platformy. Klient odpowiada za wskazywanie danych niepełnych, nieaktualnych bądź nieprawdziwych oraz brak stosownych aktualizacji swoich danych.

7.            Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania z niektórych funkcji Platformy, a w szczególności z możliwości składania Zamówień lub wystawiania komentarzy lub opinii, w tym też może usunąć lub zablokować Konto Klienta, w przypadku naruszenia zasad Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:

a)            podał w trakcie Rejestracji lub składania Zamówienia nieprawdziwe dane, w szczególności odnośnie swojego wieku,

b)            dopuścił się naruszenia zobowiązań określonych w pkt. 3.4. Regulaminu.

8.            Klient, którego Konto zostało usunięte lub zablokowane zgodnie z Regulaminem, nie może dokonać powtórnej Rejestracji bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.

 

 

V.            Procedura Zawarcia Umowy Sprzedaży

1.            Na Platformie dostępne są informacje o Towarach, w tym o ich cenie.

2.            Sprzedawca dopuszcza możliwość rezerwacji Towaru za pośrednictwem jego Platformy.

3.            Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży w Sklepie, zgodnie z treścią Regulaminu.

4.            Sprzedawca za pośrednictwem Platformy nie prowadzi wysyłkowej sprzedaży Towarów. Zawarcie i realizacja Umowy Sprzedaży możliwa jest wyłącznie w lokalu stacjonarnym Sprzedawcy pod adresem: ul. Raczyńskiego 1 (wejście od ul. Średzkiej), 63-020 Zaniemyśl, który objęty jest właściwym zezwoleniem na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych.

5.            Zamówienie składane przez Klienta prowadzi do wiążącej rezerwacji Towaru. W okresie rezerwacji Towaru Sprzedawca zapewnia Klientowi możliwość zawarcia Umowy Sprzedaży poprzez odbiór Towaru osobiście lub przez upoważnioną przez Klienta pełnoletnią osobę trzecią.

6.            Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą jest możliwe po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Platformy.

7.            W celu złożenia Zamówienia za pośrednictwem Platformy należy wejść na stronę internetową www.alkoshop.pl, dokonać wyboru Towaru, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.

8.            Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.

9.            Dodanie Towarów do koszyka nie jest jednoznaczne z ich rezerwacją.

10.        W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „ZAMÓWIENIE Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.

11.        Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail następuje rezerwacja Towaru przez Sprzedawcę.

12.        Sprzedawca przygotowuje Towar do odbioru osobistego przez Klienta lub upoważnioną przez niego osobę trzecią. Termin gotowości Towaru do odbioru wynosi do 5 Dni Roboczych – początek biegu terminu gotowości Towaru do odbioru liczy się w następujący sposób:

a)            W przypadku wyboru przez Klienta płatności z góry za Zamówienie, np. przelewem lub płatnościami elektronicznymi – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.

b)            W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze Towaru osobiście lub przez Pełnomocnika – od dnia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.

13.        Sprzedawca może odmówić przyjęcia Zamówienia w następujących sytuacjach:

a)            Towar jest niedostępny w magazynie Sprzedawcy, pomimo iż na Platformie widniała informacja, że jest dostępny,

b)            podane przez Klienta dane są niekompletne, błędne lub budzą uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości,

c)            Klient nie odebrał Towarów objętych poprzednim Zamówieniem,

d)            wystąpiły zdarzenia losowe, na które Sprzedawca nie miał wpływu. O odmowie przyjęcia Zamówienia Sprzedawca poinformuje Klienta niezwłocznie, podając przyczynę odmowy.

14.        Sprzedający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od realizacji złożonego zamówienia, jeżeli Klient wybrał płatność z góry, a pełna zapłata za zamówiony Towar nie wpłynie na konto Sprzedającego w przeciągu 3 dni od daty złożenia zamówienia.

 

 

VI.          Odbiór Towaru

1.            O gotowości Towaru do odbioru Sprzedawca zawiadamia Klienta np. w drodze stosownej wiadomości e- mail. Okres rezerwacji Towaru wynosi 7 dni kalendarzowych liczonych od daty poinformowania Klienta o gotowości Towaru do odbioru. W tym okresie Sprzedawca oczekuje na odbiór Towaru przez Klienta lub upoważnioną przez niego osobę trzecią. Po bezskutecznym upływie okresu rezerwacji Towaru, rezerwacja wygasa. Jeśli Klient dokonał płatności za Towar przy składaniu Zamówienia poprzez Platformę, Sprzedawca niezwłocznie zwraca uiszczone przez Klienta płatności.

2.            Wydanie Towaru następuje w Sklepie znajdującym się w Zaniemyślu przy ulicy Raczyńskiego 1 (wejście od ul. Średzkiej). Sprzedawca nie zapewnia dostawy Towaru. Klient zobowiązuje się do odbioru zamówionego towaru w Sklepie w dniach i godzinach otwarcia Sklepu.

3.            Uprawnionymi do składania Zamówień oraz do odbioru towarów są wyłącznie osoby: pełnoletnie, trzeźwe w chwili składania zamówienia i jego odbioru, którym na podstawie art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości nie zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych, które nie dokonują zakupu alkoholu celem dalszej odsprzedaży. Potwierdzenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że Klient bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zakupionego Towaru przez uprawnioną osobę. W razie wątpliwości Sprzedawca zastrzega sobie możliwość weryfikacji wieku poprzez żądanie okazania dokumentu tożsamości. Klient zobowiązuje się, że osoby odbierające w jego imieniu zamówione towary będą spełniały warunki określone w zdaniu poprzedzającym.

4.            Klient może odebrać Zamówienie osobiście albo za pośrednictwem upoważnionego przez niego podmiotu - Pełnomocnika. Klient może skorzystać z usługi odbioru poprzez upoważnienie współpracującego ze Sprzedawcą podmiotu (o ile taka możliwość jest udostępniona w ramach Platformy) lub wskazać inny podmiot, który odbierze Towar z punktu sprzedaży i dostarczy go do Klienta.

5.            W przypadku upoważnienia przez Klienta Pełnomocnik do odbioru Zamówienia, Klient upoważnia Sprzedawcę do wydania Zamówienia Pełnomocnikowi.

6.            Do każdego zamówienia wystawiany jest dokument sprzedaży w postaci eparagonu lub faktury VAT.

a)            Eparagon – jest to dokument fiskalny w postaci elektronicznej, którego zakres reguluje Ustawa o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r., Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących oraz Rozporządzenia MPiT w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące.

b)            Warunkiem wydania eparagonu jest wyrażenie przez Klienta zgody. Klient wyraża zgodę na wydanie eparagonu oraz na sposób jego wydania, akceptując niniejszy Regulamin.

c)            Sprzedawca wydaje eparagon Klientowi za pośrednictwem systemu i repozytorium elektronicznych paragonów fiskalnych eparagony.pl.

d)            Wydanie eparagonu następuje poprzez skuteczny zapis dokumentu w repozytorium dokumentów systemu eparagony.pl. Klient uzyskuje dostęp do dokumentu oraz jego czytelnego widoku za pośrednictwem unikatowego hiperłącza przekazanego przez Sprzedawcę na podany w zamówieniu adres e-mail.

e)            W przypadku problemów z dostępem do dokumentu lub jego czytelnego widoku Klient powinien sprawdzić folder SPAM oraz skontaktować się niezwłocznie ze Sprzedawcą.

f)              Sprzedawca może dodatkowo wysłać jednorazowe powiadomienie do Klienta na podany przez niego w zamówieniu numer telefonu w celu poinformowania go o wystawieniu i wydaniu eparagonu.

7.            Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń dotyczących ilości zamawianych Towarów i wartości Zamówień, Klient zostanie poinformowany o takich ewentualnych ograniczeniach.

8.            W kolejnym kroku sprzedający udostępnia klientowi wzór pełnomocnictwa w procesie rezerwacji towaru – jako podlinkowany dokument dostępny przy checkboxach w podsumowaniu koszyka oraz jako załącznik do regulaminu.

9.            W przypadku woli Klienta skorzystania z czynności Pełnomocnika, Klient upoważnia Sprzedawcę do wydania Pełnomocnikowi nabytego przez Klienta Towaru.

10.        W przypadku woli Klienta skorzystania z czynności Pełnomocnika, Klient upoważnia Sprzedawcę do przekazania Pełnomocnikowi kwoty pobranego wynagrodzenia Pełnomocnika.

11.        W przypadku woli Klienta skorzystania z czynności Pełnomocnika, Klient upoważnia Sprzedawcę do przekazania Pełnomocnikowi wszystkich swoich danych osobowych.

12.        Termin gotowości Towaru do odbioru przez Klienta wynosi do 5 dni roboczych, od złożenia Zamówienia, które zostanie potwierdzone przez Sprzedawcę, chyba że w opisie danego Towaru lub w trakcie składania Zamówienia - podano inny termin.

13.        Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany terminu odbioru w przypadku chwilowego braku towaru w magazynach spowodowane niezależnymi przyczynami.

14.        Sprzedawca zobowiązuję się wydać zamówiony Towar bez wad.

 

 

VII.       Ceny i Metody Płatności

1.            Wszystkie ceny prezentowane na Platformie są cenami brutto (zawierają podatek VAT w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami) i wyrażone są w złotych polskich. Ceną wiążącą jest cena podana na Platformie przy Towarze na stronie produktowej w chwili składania Zamówienia. Na wypadek wątpliwości Sprzedawca zastrzega, że ceny nie zawierają kosztów opakowania lub odbioru przez Pełnomocnika (chyba że zostało to wyraźnie zaznaczone na Stronie produktowej na Platformie), które to usługi są świadczone na życzenie Klienta przez Pełnomocnika.

2.            Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia prezentowana jest na Platformie przed zaakceptowaniem przez Klienta Zamówienia, całkowita wartość Zamówienia obejmuje łączną cenę brutto zamawianych Towarów jak też koszty pakowania i odbioru, jeżeli Klient wybrał taką opcję oraz ewentualne wyszczególnione koszty związane z wybraną przez Klienta formą płatności.

3.            Klient ma możliwość wyboru następujących form płatności za zamawiany Towar:

a)            płatność przelewem elektronicznym - przelewy24.pl,

b)            płatność szybkim przelewem - paynow.pl,

c)            płatność BLIK - paynow.pl,

d)            płatność za pomocą kart płatniczych: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro,

e)            płatność za pobraniem przy odbiorze Towaru,

f)              płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy.

4.            Płatności przelewem tradycyjnym Klient dokonuje na rachunek bankowy Sprzedawcy o numerze: mBank 34 1140 2004 0000 3902 8188 3541.

5.            Obsługa Płatności:

a)            Płatności przelewem elektronicznym oraz BLIK Klient dokonuje za pośrednictwem serwisu PRZELEWY24.PL, oferowanego przez PayPro S.A. Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068. Płatności elektroniczne realizowane są zgodnie

b)             z zasadami określonymi w regulaminie płatności elektronicznych dostępnym na stronie internetowej pod adresem: www.przelewy24.pl.

c)            Płatność szybkim przelewem oraz BLIK Klient dokonuje za pośrednictwem serwisu PAYNOW.PL którego administratorem Twoich danych osobowych jest mBank S.A. z siedzibą w Warszawie, 00-850 przy ul. Prostej 18, zwany dalej ”Bankiem”. Funkcję Inspektora ochrony danych osobowych pełni pracownik Banku, z którym możesz skontaktować się pod adresem: inspektordanychosobowych@mbank.pl. Powyższe dane osobowe podane przez Ciebie zostaną wykorzystane przez Bank w celu realizacji transakcji płatniczej. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Bank jest umowa o świadczenie usługi „Integratora Płatności „Paynow”. Twoje dane osobowe mogą być udostępniane następującym podmiotom: a. instytucjom upoważnionym do przetwarzania danych, w ramach nadzoru nad Bankiem np. KNF, UOKiK; b. podmiotom, którym powierzamy przetwarzanie danych przy wykonywaniu usług na naszą rzecz. Twoje dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż 5 lat po rozwiązaniu umowy przez którąś ze stron (na wypadek sporu sądowego). Po upływie powyższych okresów, Bank zanonimizuje Twoje dane osobowe. Za pośrednictwem [BOK lub w placówkach Banku] masz prawo do dostępu i sprostowania swoich danych osobowych, ich przeniesienia oraz możesz żądać ich usunięcia, ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Masz również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony Twoich danych osobowych w sposób wskazany na stronie uodo.gov.pl. Więcej informacji na temat zasad przetwarzania danych, w tym Twoich uprawnień, można znaleźć na stronie www.mbank.pl/rodo.

d)            Płatności za pomocą kart płatniczych - Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.

6.            Termin płatności:

a)            w przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem tradycyjnym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia w Sklepie Stacjonarnym,

b)            w przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze Towaru.

7.            W przypadku wybranych Towarów Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych sposobów dokonania zapłaty za Zamówienie, przy czym Klient nigdy nie ma obowiązku zapłaty ceny przed otrzymaniem Towaru.

8.            Sprzedawca zastrzega sobie prawo do udostępnienia innych form płatności na podstawie indywidualnych ustaleń z Klientem.

 

 

VIII.     Prawo Odstąpienia od Umowy Sprzedaży

1.            Z zastrzeżeniem pkt. 8.4. Regulaminu poniżej, Klient może w terminie 14 dni od dnia realizacji Zamówienia odstąpić od umowy bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia dostępny jest za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Platformy oraz pod linkiem: (formularz odstąpienia od umowy).

2.            Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Rekomendowanym przez Sprzedającego sposobem odstąpienia od umowy jest wypełnienie formularza na Platformie lub przesłanie wypełnionego formularza na adres: U. Raczyńskiego 1 (wejście od ul. Średzkiej), 63-020 Zaniemyśl, lub elektronicznie na adres e-mail: bok@alkoshop.pl.

3.            Do oświadczenia, o którym mowa w punkcie powyższym, Klient powinien dołączyć dowód zakupu Towaru, lub w inny sposób udokumentować zakup Towarów w Sklepie.

4.            Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do Towarów określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności w odniesieniu do następujących Towarów:

a)            ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia,

b)            dostarczanych w zapieczętowanych opakowaniach, które po otwarciu opakowania nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia, lub ze względów higienicznych,

c)            w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.

5.            Jeżeli w ramach jednego Zamówienia, Klient zakupił więcej niż jeden Towar, odstąpienie dotyczyć może wszystkich lub tylko wybranych przez Klienta Towarów, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy Towar sprzedawany jest jako komplet lub zestaw -odstąpienie możliwe jest w stosunku do tego kompletu, zestawu.

6.            Zwracany Towar winien być przekazany na adres: „ALKOSHOP” ul. Raczyńskiego 1 (wejście od ul. Średzkiej), 63-020 Zaniemyśl, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

7.            Klient odpowiada za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania.

8.            Sprzedawca nie przyjmuje zwrotu Towaru za pobraniem.

9.            Klient ponosi koszty zwrotu Towaru Sprzedawcy.

10.        W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, Sprzedawca dokonuje nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwrotu uiszczonej przez Klienta należności w sposób analogiczny do wybranego przez Klienta sposobu płatności, chyba że Strony zgodziły się na inny sposób zwrotu należności, który nie wiąże się dla Klienta z żadnymi kosztami. Jeżeli w ramach pierwotnej transakcji Towar został wysłany Klientowi za pobraniem, zwrot płatności nastąpi na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.

11.        Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem należności otrzymanych od Klienta, o których mowa w ust.8.10. do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

 

IX.          Rękojmia

1.            Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.

2.            Zawiadomienie o wadzie (reklamacja) powinno zawierać w szczególności: imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, datę nabycia Towaru, numer zamówienia, rodzaj reklamowanego Towaru, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie reklamacyjne, a także preferowany przez Klienta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć Sprzedawcy dowód zakupu towaru (kopia eparagonu lub kopia faktury albo inny dokument potwierdzający zawarcie Umowy Sprzedaży).

3.            Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres bok@alkoshop.pl. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni, a gdyby to nie było możliwe do poinformowania o tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.

4.            Sprzedawca nie jest producentem towarów i nie udziela gwarancji na sprzedane rzeczy.

 

X.            Reklamacje w Zakresie Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną

1.            Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Platformy, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klienta.

2.            Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Platformy.

3.            Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Platformy Klient może zgłaszać mailowo na adres bok@alkoshop.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.

4.            Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania Reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod następującym adresem: http://uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. Klient będący konsumentem ma również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

 

XI.          Postanowienia Dotyczące Klientów Niebędących Konsumentami

1.            Klient niebędący konsumentem, dokonujący zakupu towaru w celu związanym bezpośrednio z jego z działalnością zawodową lub gospodarczą, ma prawo złożyć reklamację zgodnie z przepisami prawa, przy czym odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne towarów ogranicza się do uprawnienia Klienta do żądania usunięcia wady bądź wymiany towaru. Sprzedawca wedle swego wyboru niezwłocznie wadę usunie albo wymieni towar wadliwy na wolny od wad. Sprzedawca może także odstąpić od umowy dokonując zwrotu zapłaconej ceny za towar dotknięty wadą fizyczną. W pozostałym zakresie odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady towarów w stosunku do Klientów niebędących konsumentami jest wyłączona.

2.            W stosunku do Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności.

3.            Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży przez Sprzedawcę, może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem - żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

 

 

 

XII.       Pozasądowe Sposoby Rozpatrywania Reklamacji i Dochodzenia Roszczeń

1.            Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).

2.            Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

3.            Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.

 

 

XIII.     Ochrona danych Osobowych

1.            Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień Regulaminu - jest Sprzedawca.

2.            Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Regulaminie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych.

3.            Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne.

4.            Przeglądanie Towarów prezentowanych na Platformie, nie wymaga podawania przez Potencjalnego Klienta jego danych osobowych.

5.            Dane osobowe zamieszczone przez Klienta w formularzu kontaktowym są wykorzystywane przez Sprzedawcę w celu udzielenia odpowiedzi, na pytania przedstawione w tym formularzu.

6.            Dane osobowe gromadzone podczas procesu rejestracji Konta są wykorzystywane przez Sprzedawcę, do umożliwienia Klientowi zalogowania się, w celu skorzystania z funkcjonalności platformy do składania zamówień online, w tym złożenia Zamówienia oraz jego realizacji przez Sprzedawcę - zgodnie z warunkami określonymi w Regulaminie.

7.            Sprzedawca przetwarza dane osobowe na podstawie zgody wyrażonej przez Klienta, którego dotyczą dane osobowe oraz w przypadkach określonych w obowiązujących przepisach prawa o ochronie danych osobowych, w tym na podstawie RODO.

8.            Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych, następuje poprzez zaznaczenie wskazanego pola, w trakcie procesu rejestracji Konta oraz składania Zamówienia.

9.            Dane osobowe Klienta będą wykorzystywane, w celu wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, na zasadach określonych w Regulaminie, w szczególności w celu rejestracji Konta na platformie do składania zamówień online oraz umożliwienia Klientowi dokonywania w nim Zamówień oraz wydania Towaru – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy.

10.        Dane osobowe Klienta nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej w rozumieniu art. 4 pkt 26 RODO.

11.        Klientowi przysługuje prawo żądania dostępu do jego danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

12.        Odbiorcami danych osobowych Klientów Platformy mogą być:

a)            W przypadku Klienta, który korzysta ze usług Pośrednika podczas odbioru towaru, Sprzedawca udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu Pośrednikowi.

b)            W przypadku Klienta, który korzysta na Platformie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Sprzedawca udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w obrębie Platformy.

 

 

XIV.     Newsletter

1.            Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie głównej Platformy, adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola „Zapisz się”. Na Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta – z chwilą utworzenia Konta Klient zostaje zapisany na Newsletter.

2.            Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (e-mail) wiadomości zawierających informacje dotyczące oferty towarów (w tym promocji, konkursów, nowości), oferty partnerów i spółek powiązanych z Administratorem, a także wydarzeń związanych z promocją towarów.

3.            Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bok@alkoshop.pl lub też pisemnie na adres: ul. Raczyńskiego 1, 63-020 Zaniemyśl (wejście od ul. Średzkiej).

4.            Wiadomości, wysyłane w ramach usługi newsletter, stanowią utwory w rozumieniu prawa autorskiego i podlegają ochronie określonej w przepisach prawa. Jakiekolwiek kopiowanie, modyfikowanie i wykorzystywanie w sposób niezgodny z przeznaczeniem lub bez zgody Sprzedawcy stanowić może naruszenie prawa.

5.            Sprzedawca w ramach usług newsletter zastrzega sobie prawo: wysyłania reklam oraz informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną do Klienta,

a)            czasowego wyłączania usługi newsletter, jeżeli będzie to niezbędne ze względów technicznych (np. konserwacja, modyfikacje lub naprawa systemu),

b)            zaprzestania świadczenia usługi newsletter na rzecz konkretnego Klienta, w przypadku, gdy podejmuje on działania ingerujące w niezakłócone korzystanie z usługi newsletter przez innych Klientów bądź dopuszcza się do działań naruszających przepisy prawa bądź niniejszy Regulamin.

c)            Administrator może zawiesić bądź zakończyć świadczenie usługi newsletter po uprzednim poinformowaniu Klientów korzystających z usługi newsletter, na podane przez nich adresy e-mail.

 

 

 

XV.       Postanowienia Końcowe

1.            Umowy zawierane poprzez Platformę zawierane są w języku polskim.

2.            Wygląd przedstawianych Towarów, może różnić się od Towarów przedstawianych na zdjęciach, wskutek zmian wyglądu butelek i/lub etykiet, wprowadzanych przez producentów Towarów (możliwa nieaktualność zdjęć) .

3.            Dostępność Towarów na Platformie w danym momencie nie wskazuje ani nie jest gwarancją, że te Towary będą dostępne zawsze. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wycofania ze sprzedaży dowolnego Towaru w każdym momencie.

4.            Wszystkie specyfikacje, produkty, opisy i ceny Towarów w obrębie Platformy mogą ulec zmianie w dowolnym momencie bez powiadomienia o tym Klienta.

5.            Klienta obowiązuje Regulamin dostępny na Platformie w momencie zawarcia Umowy Sprzedaży.

6.            Klient korzystający z Platformy przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że zabrania się publikowania, przesyłania, redystrybuowania ani promowania żadnej komunikacji, ani materiałów, które miałyby na celu negatywny wpływ na działalność Sprzedawcy.

7.            Sprzedający zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu. Każdorazowa zmiana regulaminu zostanie ogłoszona na stronie www.alkoshop.pl i wchodzi w życie w ciągu 14 dni od dnia jej publikacji. W przypadku braku zgody na nowe brzmienie Regulaminu, Klient zobowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianach w Regulaminie, w skutek czego Sprzedawca pozbawi Użytkownika prawa do korzystania z indywidualnego Konta Klienta.

8.            W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.

9.            Akceptując Regulamin, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych zawartych w złożonym Zamówieniu dla potrzeb niezbędnych do realizacji zawartej umowy – zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

10.        Kontakt telefoniczny (pod numerem +48 666 666 336) oraz kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej bok@alkoshop.pl , jest możliwy ze Sprzedawcą -od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9:00 do 16:00.

Regulamin.pdf